- Jak stworzyć rozpoznawalną markę bloga o literaturze? -
Kurs „Jak stworzyć rozpoznawalną markę bloga o literaturze?” przeznaczony jest dla osób, które rozpoczęły już twórczość blogową i recenzują książki, jak również dla tych, którzy planują założyć taką stronę, chcieliby rozpocząć działalność recenzencką, nawiązać współpracę z wydawcami.
Kurs ma w założeniu poszerzyć wiedzę o tym, czym jest blogowanie o książkach w Internecie, pokazać strukturę takiej działalności oraz skupić się na ocenie potencjału piszących blogi krytycznoliterackie oraz obserwujących takie działania z zamiarem rozpoczęcia własnego.
Podczas kursu przyjrzymy się temu, jak działają rozpoznawalne i opiniotwórcze blogi krytycznoliterackie, porozmawiamy o różnicach między pisaniem a opowiadaniem przed kamerami o książkach, podyskutujemy o tym, czy dzisiaj lepiej książkę pokazywać, czy jednak o niej pisać. Uczestnicy zapoznają się również szczegółowo z piętnastoletnią historią bloga prowadzącego zajęcia Jarosława Czechowicza – „Krytycznym okiem”. Kurs obejmuje cztery spotkania po trzy godziny.
Plan kursu:
Spotkanie pierwsze – określenie swojej roli w kursie. Przedstawienie dokonań/oczekiwań uczestników. Przeglądanie i analizowanie treści najciekawszych blogów o literaturze. Dyskusja na temat bloga: jego wyglądu, grupy docelowej, publikowanych treści, oczekiwań autora i kierunków, w których będzie się poruszał, poszukując nowych odbiorców. Rozmowa o tym, jak wyglądają współprace recenzenckie z wydawcami. Czego unikać w kontaktach, co eksponować, jak nawiązać długoterminowe i satysfakcjonujące współprace.
Spotkanie drugie – historia bloga „Krytycznym okiem”. Co spowodowało, że autor kursu stworzył rozpoznawalną markę. Planowanie ambitnego blogowania o książkach. Stworzenie projektu własnego bloga o literaturze albo analiza dotychczasowej działalności w oparciu o treść, odbiorców i nawiązanie współprac z wydawcami/instytucjami kultury. Analiza przykładów tekstów, które przyciągają uwagę/zniechęcają czytelnika. Rozpoznanie oczekiwań: co przyciąga odbiorców do danego bloga o literaturze, co ich odpycha.
Spotkanie trzecie – jak napisać ciekawą recenzję? Część teoretyczna i warsztatowa. Rodzaje recenzji, błędy recenzentów, ćwiczenia praktyczne: próby stworzenia szkicu lub pełnej recenzji, prezentacja swojej pracy uczestnikom zajęć, komentarze zwrotne prowadzącego oraz pozostałych uczestników.
Spotkanie czwarte – jak pisać krytycznie o literaturze? Dylematy, wątpliwości, trudności, rozczarowania. Czego unikać w tekście krytycznym? Dlaczego obawiamy się krytykować literaturę? Co może nieść za sobą opublikowanie recenzji krytycznej? Warsztat krytycznego pisania: stworzenie przez uczestników i wspólne omówienie recenzji krytycznej.
KURS NA ZOOMIE
Kurs on-line polega na dostępie do prywatnego, wirtualnego pokoju konferencyjnego z numerem ID, który zapewnia udział w kursie tylko uczestnikom (max. 10 osób)
Wymagania: dostęp do internetu, laptop lub komputer stacjonarny z kamerą lub ewentualnie telefon
Częstotliwość spotkań: 4 spotkania po 3 godziny
TERMINY KURSÓW:
Termin | Dzień | Miejsce | Nauczyciel | |
2022-09-15 - 2022-10-06 | Czwartek 18.00- 21.00 |
ONLINE ZOOM |
Jarosław Czechowicz | Cena: 590 zł Zapisz się |
Data kursu:
od 2022-09-15 do 2022-10-06
Jak stworzyć rozpoznawalną markę bloga o literaturze? (cztery spotkania po trzy godziny)
Miejsce warsztatów
ONLINE,
ZOOM
Nauczyciel
Jarosław Czechowicz
Cena: 590 zł