- Jak stworzyć rozpoznawalną markę bloga o literaturze? - 

Kurs „Jak stworzyć rozpoznawalną markę bloga o literaturze?” przeznaczony jest dla osób, które rozpoczęły już twórczość blogową i recenzują książki, jak również dla tych, którzy planują założyć taką stronę, chcieliby rozpocząć działalność recenzencką, nawiązać współpracę z wydawcami.

Kurs ma w założeniu poszerzyć wiedzę o tym, czym jest blogowanie o książkach w Internecie, pokazać strukturę takiej działalności oraz skupić się na ocenie potencjału piszących blogi krytycznoliterackie oraz obserwujących takie działania z zamiarem rozpoczęcia własnego.

Podczas kursu przyjrzymy się temu, jak działają rozpoznawalne i opiniotwórcze blogi krytycznoliterackie, porozmawiamy o różnicach między pisaniem a opowiadaniem przed kamerami o książkach, podyskutujemy o tym, czy dzisiaj lepiej książkę pokazywać, czy jednak o niej pisać. Uczestnicy zapoznają się również szczegółowo z piętnastoletnią historią bloga prowadzącego zajęcia Jarosława Czechowicza – „Krytycznym okiem”. Kurs obejmuje cztery spotkania po trzy godziny.

Plan kursu:

Spotkanie pierwsze – określenie swojej roli w kursie. Przedstawienie dokonań/oczekiwań uczestników. Przeglądanie i analizowanie treści najciekawszych blogów o literaturze. Dyskusja na temat bloga: jego wyglądu, grupy docelowej, publikowanych treści, oczekiwań autora i kierunków, w których będzie się poruszał, poszukując nowych odbiorców. Rozmowa o tym, jak wyglądają współprace recenzenckie z wydawcami. Czego unikać w kontaktach, co eksponować, jak nawiązać długoterminowe i satysfakcjonujące współprace.

Spotkanie drugie – historia bloga „Krytycznym okiem”. Co spowodowało, że autor kursu stworzył rozpoznawalną markę. Planowanie ambitnego blogowania o książkach. Stworzenie projektu własnego bloga o literaturze albo analiza dotychczasowej działalności w oparciu o treść, odbiorców i nawiązanie współprac z wydawcami/instytucjami kultury. Analiza przykładów tekstów, które przyciągają uwagę/zniechęcają czytelnika. Rozpoznanie oczekiwań: co przyciąga odbiorców do danego bloga o literaturze, co ich odpycha.

Spotkanie trzecie – jak napisać ciekawą recenzję? Część teoretyczna i warsztatowa. Rodzaje recenzji, błędy recenzentów, ćwiczenia praktyczne: próby stworzenia szkicu lub pełnej recenzji, prezentacja swojej pracy uczestnikom zajęć, komentarze zwrotne prowadzącego oraz pozostałych uczestników.

Spotkanie czwarte – jak pisać krytycznie o literaturze? Dylematy, wątpliwości, trudności, rozczarowania. Czego unikać w tekście krytycznym? Dlaczego obawiamy się krytykować literaturę? Co może nieść za sobą opublikowanie recenzji krytycznej? Warsztat krytycznego pisania: stworzenie przez uczestników i wspólne omówienie recenzji krytycznej.

KURS NA ZOOMIE

Kurs on-line polega na dostępie do prywatnego, wirtualnego pokoju konferencyjnego z numerem ID, który zapewnia udział w kursie tylko uczestnikom (max. 10 osób)

Wymagania: dostęp do internetu, laptop lub komputer stacjonarny z kamerą lub ewentualnie telefon

Częstotliwość spotkań: 4 spotkania po 3 godziny

TERMINY KURSÓW:

Termin Dzień Miejsce Nauczyciel
2022-09-15 - 2022-10-06 Czwartek
18.00- 21.00
ONLINE
ZOOM
Jarosław Czechowicz Cena: 590 zł
Zapisz się

Data kursu:
od 2022-09-15 do 2022-10-06

Jak stworzyć rozpoznawalną markę bloga o literaturze? (cztery spotkania po trzy godziny)

Miejsce warsztatów
ONLINE,
ZOOM

Nauczyciel
Jarosław Czechowicz

Cena: 590 zł

Zapisz się

 

Nasz serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Dowiedz się wiecej.

Zgadzam się